Velký rozhovor a malý výsledek. O pražské dopravě
Pražská radnice plánuje razantní snížení jízdného pro MHD po vzoru Vídně. (Pozn. Až o 1100 korun u ročního kupónu). O kolik se budou muset zvýšit dotace pro Dopravní podnik (DPP) ale nikdo neví a prý se to spočítat nedá, protože prý se asi zvýší prodej kupónů. Prý to tak ve Vídni funguje. Poprvé jsou průměrné počty ročních a jiných prodaných kupónů známé, takže první číslo propadu tržeb je spočitatelné. Podruhé i z Vídně převzaté zkušenosti mohou signalizovat pravděpodobnost zvýšeného prodeje a tím obě částky porovnat. Dělat zásadní ekonomické opatření s nulovou prognózou výsledku si dovolili leda tak bolševici v padesátých letech a skončili u měnové reformy.
Dobře se radní Petr Dolínek vrací k parkovacím zónám, jejichž protiústavní segregace je zjevná. Snad se konečně dočkáme toho, že občan jedné obce, tj. Prahy, bude moci přes den zaparkovat i v jiné městské části Prahy, než zrovna a jen a pouze ve svém bydlišti. Uvidíme, jaký výsledek bude, zatím jsou slova Dolínka příslibem, byť váhavým, cit: „Je to rozběhnutý příběh a musíme ho velmi rychle dokončit.“
Za evergeren lze považovat termíny jako „zklidnění dopravy“ promyšlenými kroky, (jaké, to nikdo neuvádí), preferenci pohybu pěších (kde a proč se nedozvíme), jako by lidé v Praze své přesuny dělali protože je to snad baví a nemají zrovínka co na práci. To je ovšemže velmi zkreslená představa.
Citujme dále: „Ale určitě je na prvním místě preference hromadné před individuální dopravou.“ Taková preference ale vyžaduje rozumné investice, rozhodně mezi ně nepatří nákupy stovek tramvají, které nikdo nepotřebuje. Silácká prohlášení DPP, jak staré tramvaje budou vyvážet kamsi do Ruska vypadala už tenkrát úsměvně. Dnes by hraničila s idiocií.
Je milé, že nový radní pro dopravu nepokláda tunel Blanku za zbytečný. K tomu sám dodává: „..pevně věřím, že když už ten tunel budeme mít, že budeme schopni ho využít ku prospěchu, k zkvalitnění dopravy v Praze.“ To je rozhodně dobrá víra. My Pražané si zase myslíme, že o prospěchu této stavby není pochybnost, pochybnost byla ohledně financování a to je jiná kapitola.
Zajímavým nápadem může být myšlenka, že rodič doprovázející dítě pojede MHD zadarmo. Radní k tomu dodává: „Když jste doma na rodičovské, tak těch peněz moc nemáte a pomůže vám to. Navíc chceme, aby se rodiče naučili - ať už jedou k lékaři nebo na divadelní představení a podobně - i když je to pár zastávek, vždy preferovat MHD. Protože když jede s malým dítětem, a tím pádem zdarma, je to pro ně výhodnější než vzít auto.“ Nepochybne je to finančně vyhodnější, otázkou je zda je to pro to malé dítě lepší cestování. Ona zvláště ráno není MHD příliš prázdná a mnozí zahraniční dělníci v nacpané MHD také nejsou vítanou společností pro malé děti. A tak přestože Praha je jedním z měst, které vůbec nejvíce využívá MHD, pan radní to hodlá ještě zvýšit. Inu komunisté to dotáhli až na 90% využití MHD a věděli i jak takového čísla dosáhnout. Všichni starší si to pamatujeme. Že bychom ale stáli o stejné metody si dovolím veřejně pochybovat.
Kolejové spojení Letiště Václava Havla s centrem Prahy také přišlo na přetřes. A preferencí je železniční spojení. Plánované rozhovory s ministerstvem dopravy mají najít cestu, aby se už konečně stavělo. Diskuze na toto téma je sice vedena už 25 let a její bezvýchodnost v rámci železnice je zřejmá. Skutečnost, že by se trasa A metra mohla prodloužit je zřejmě blokována vlastnictvím pozemků, na kterých by asi někdo mohl při další výstavbě metra zbohatnout. Tak se raději hledá cosi jiného s konečnou vlaku kdesi na Veleslavíně a dalšími přestupy. Dopravně nic lákavého, protože dopravně je to nekomfortní. A plán opět korunuje zaklínadlo o čerpání evropských fondů. Jak za dob Rudého práva.
Stavba metra D se podle pana radního zahájí v roce 2018. Inu to by bylo pěkné. S termíny pražského okruhu se ale pan radní nevytasil. Dokonce ani o variantě (jedné ze dvou navržených) nehovořil. Většina informovaných totiž ví, že se prosazuje ta o 30% dražší varinata, která trvale naráží na odpor obcí a tím i soudů. Prý se to s ministerstvem dopravy projedná. Když ale uvážíme, že se na ŘSD vrací staronové vedení, tak to vypadá jen na další boje a soudy. Okruh není ani za 25 let dostaven a pomalost (silně podporovaná korupcí) už konkuruje i nevýkonné socialistické ekonomice. Prý se v lednu dozvíme orientačí termíny. S ohledem na to, že údajně ČSSD měla jasný plán pro Prahu, je tato nejasnost výběru i času podivná.
Koruna hovoru na závěr se jmenuje Opencard. To prý řeší ANO. Asi jako IT zakázky na ministerstvu financí? Tak to se máme na co těšit. Snad by bylo lepší podívat se třeba do Plzně, kde obdobný systém bezproblémů funguje.
O tom, že by někdo konečně začal řešit úděsné hospodaření Dopravního podniku (DPP) jsme se nedozvěděli nic. O tom, jak se bude řešit problematika segwayů (Pozn. Elektrických na chodnících dost obtěžujících dvoukolek) jsme se rověž nedozvěděli nic. O tzv. inteligentních semaforech, které by pomohly zvýšit průjezdnost Prahou (když už nemáme ten okruh) nepadlo ani slovo. To, že by se z bezpečnostních i finančních důvodů mělo odbavování v metru provést novými turnikety (jak je tomu téměř úplně v civilizovaném světě) nepadlo také ani slovo. Takže jak se zdá, vše bude při starém. Komu bude líp opravdu nelze z tohoto rozhovoru vůbec predigovat. Ještěže ČSSD tohle heslo nemá v programu. Má se alespoň na co v budoucnu vymlouvat.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen
Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...
Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí
Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...
Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou
Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...
Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické
Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...
ŘIDIČ/KA (VHODNÉ I PRO SENIORY) (A12607)
AURES Holdings a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
120 - 120 Kč