Obehraná píseň z Českých drah má už hodně falešných tónů
Čteme-li dnes, že České dráhy (ČD) od 14. prosince vypraví denně v průměru 6789 vlaků pro 170 mil. cestujících a to ještě s nárůstem spojů, je to už směšné. Stejně, jako je směšná cena za dosažený komfort ve výši mnoha desítek miliard korun na dluh. Ten se bude alespoň dílem zčásti umořovat převodem všech nádraží z jedné státní organizace do jiné. Do Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která bude muset, má-li se s mnoha zdevastovanými nádražími vůbec něco udělat, zvýšit přepravcům už tak vysoké poplatky za užívání tratí. Servisní státní firma SŽDC bude bohatnou, přepravci budou chudnout, nebo to vše zaplatí nakonec zaplatí občané ze svých daní. Po čertech nevábná budoucnost.
Poslední ministr dopravy, který měl zájem na efektivním provozu ČD, byl Jan Stráský. Od té doby vidíme na dopravě ministerské panoptikum loutek, amatérů a škodičů, když za toho nejhoršího škodiče můžeme prohlásit ministra Šimonovského, v jehož době působení došlo k doslovnému rozmetání koncepce českých rychlovlaků a vysokorychlostních tratí. Dnes jsou italská, v Česku provozovaná, Pendolina už přes deset let stará, spojení s Německem a Rakouskem nezajišťují a pomalost ČD je na úrovni tak šedesátých let minulého století. Kdysi bohaté ČD Cargo je vykradené a poslední ministerský chvástal z ANO, Antonín Prachař, se do roka poroučel z funkce, protože vlastně ničemu pořádně nerozuměl.
Sliby ČD, že bude více internetových připojení ve vlacích jsou sice dobré, ale to rychlost spojů nezvýší. Sliby o tom, že stálí zákazníci budou mít body k dalším slevám, jsou opět dobré, ale to ztrátové ČD Cargo (ČD jsou 100% vlastníkem) také nevyřeší. Mezitím nám média odhalují Anoisty nebo jejich přítelkyně ve službách ČD, kteří údajně „makají“ za nadprůměrné platy s výkřiky: Nejsme jako ONI. To rozhodně nejsou. Jednak mají výrazně větší osobní příjmy, (placené daňovými poplatníky), a jednak jsou výkony Českých drah i jejich ekonomika podstatně horší, než tomu bylo v letech, kdy ČD řídili tzv.ONI.
Ještě se nenašel ministr financí a s ním i dopravy, kteří by byli schopni s neutěšeným stavem ČD něco udělat. Nově nastupující ministr dopravy Ťok s podporou ministra Babiše by mohli být tou dvojkou. Problém je, že už dnes se vynořují pochybnosti, (obdobné byly při nástupu Prachaře), zda náprava ČD příp. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je skutečným cílem obou pánů. Doufejme, že oba politici tyto pochybnosti brzy rozptýlí.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů
Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...
Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér
Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...
Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly
Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...
Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu
Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...