Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

„Mám tým skvělých lidí“, řekl Prachař

Když jsem tuším v lednu letošního roku nabízel své profesionální poradenské služby, tehdy ještě pouze nominovanému, nikoliv jmenovanému startujícímu politikovi Prachařovi, zdvořile odmítl s tím, že má tým skvělých lidí. Byl jsem tomu rád i nerad. Měl jsem sice před sebou hodně jiné práce, ale nebyl jsem rád, že jsem nebyl vybrán do odborného poradního týmu. Leč každý ministr si obvykle bere své lidi, kterým důvěřuje. Navíc pan Prachař působil rozhodným a informovaným dojmem, tak jsem mu popřál hodně úspěchů a dobré nervy a byl jsem v očekávání jeho úspěchů.

Jak se však ukazuje, to poslední, co ministr Prachař má, je dobrý tým odborníků a úspěch. Není nutné znovu připomínat, že jej neúspěchy provázejí skoro stále a personální rošády jsou už jen doprovodnou kulisou celého rezortu dopravy. Odborníky nemá a výsledky také ne. Přiznejme si, že přeci jen je to překvapení. Od nominanta ANO jsme všichni čekali více.

Když jsem v lednu pro nominovaného Prachaře zpracoval dopravně-právní rozbor problematiky rezortu (zdůrazňuji, že zdarma!), odpověděl mi, že cit: „problémy které jste popsal jsou totožné s mým přesvědčením.“ Vidíme-li věci k řešení stejně, ještě to zjevně neznamená, že zvolíme i stejná řešení. Ministr Prachař zvolil svou cestu a je po roce v bodě nula, nebo možná v bodě mínus jedna. Není to důvod k radosti a oslavě. Byl jsem nucen postup Prachaře trvale kritizovat. Zdá se, že neví, jak věci udělat a s kým je vůbec udělat. 

Mě se proto jeví, že by měl být vystřídán.  Další a další vyhazovy „vlastních“ lidí mu možná politický život prodlouží, ale dobrého výsledku se nedočkáme. Kde není důvěra a kde není odbornost zůstane jen pletichaření a politikaření. To je současný stav rezortu dopravy.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Rudolf Mládek | úterý 11.11.2014 7:22 | karma článku: 11,51 | přečteno: 672x
  • Další články autora
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19,  aktualizováno  22:35

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  20:49

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
Názory a komentáře ukončené.