Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Krásné metro Nikam mělo být Někam

Kritický článek „Krásné metro do nikam“ z dílny Jindřicha Šídla (zdroj:http://1url.cz/8T6a) se trefuje do dvou věcí současně. Poprvé, že konec metra trasy A kdesi v Motole je podivný a podruhé, že ODS byla továrna na sliby, ze které do všech stran jen vykukují naplněné kapsy chytrolínů. Někteří z nich, jak si všiml i Andrej Babiš, si pak založili z údajně ubohých úřednických platů bohatou flotilu lodí v chorvatském Zadaru (zdroj: http://1url.cz/ZT63), když si před tím nepochybně postavili po Praze pěkné nechudé domky. 

Obdobně marně jako trasa metra A do Motola, vypadá i stavba metra do Letňan či o dva roky dříve zprovozněná část do Depa Hostivař. Jistě, ODS v Praze neřešila dopravní obslužnost a potřeby lidí, ale jak co nejvíce prostavět a co nejdráže. Důvody takové politiky byly zjevně osobní a zjevně prospěchářské. Nákup posledních tramvají T15 Dopravním podnikem je výmluvnou ukázkou, jak se to dělat nemá. Ale co ODS v Praze dělala tak, aby se v delším horizontu hodnocení dala její vláda pokládat za dobrou? Snad nakonec tunelový komplex Blanka s novým Trójským mostem bude tím očekávaným přínosem. Snad. Za ty peníze.....

Vrátíme-li se k článku Jindřicha Šídla je asi dobré doplnit, že plán prodloužení metra trasy A, jak jsme jej mnozí komentovali, byl původně jiný a metro mělo skončit až na pražském letišti Václava Havla. Poslední část trasy měla být vedena povrchově a očekával se rozvoj města v části stanice Dlouhá míle (zdroj:http://1url.cz/HT6s).To byla doba, kdy ODS ještě měla zájem na skutečné dopravní politice v hlavním městě Praze. Zájem, který ale rychle vyprchal. Je nesporné, že místo nákupu zbytečných tramvají mohla výstavba metra pokračovat tam, kam už dávno metro mělo vést. A to na letiště, když vlakové varianty byly trvale ministerstvem dopravy a Českými drahami zamítány. Letiště Václava Havla odbavuje ročně přes deset milionů cestujících a obsluha metrem by mu nepochybně prospěla. Na takové projekty je navíc možné získat podporu z fondů Evropské unie.

Místo provádění promyšlené dopravní politiky čelí dnes političtí představitelé Prahy trestním obviněním. Kauza Opencard zaváněla od prvopočátku a není žádným překvapením, že končí u soudu. Otázkou je, zda jsou obviněni všichni, co by obviněni být měli. Zatím to tak nevypadá.

Na podzim se Pražané musí rozhodnout znovu, komu řízení města a jeho správu svěří. Bude to o důvěře kandidujícím, nebo to bude o hurá-stranickosti či hurá-hnutí bez ohledu na to, kdo takové strany či hnutí představuje? To se v říjnu dozvíme.

Dobrá správa města vyžaduje odborníky a i politiku mají dělat lidé, kteří o věci samé něco vědí a získali nějaké to vzdělání a praxi. Jinak jsou to úředničtí hadači z ruky, kteří pět věcí zkazí dříve, než jednu jakžtakž správně ušmodrchají..

A ještě jednu poznámku. Ten, kdo nikdy nemusel shánět zakázku, dobývat nezaplacenou fakturu a nepočítal peníze na výplaty a splátky úvěrů do banky, a jen celý život utrácel státní peníze při svém státním či komunálním platu, ten téměř nikdy nebude nic řídit pořádně. Nemá praxi. Je jen socialistickým pohrobkem. Naučené fráze o kapitalismu z učebnic pro samouky na řízení metropolí nestačí. Celoživotní úředník, francouzský prezident Hollande, je ukázkou, jak se řízení státu (obdobně města) bez odpovídající praxe dobře dělat nedá. Třeba se i pražský volič po žalostné éře ODS už poučil.


 

 

 

 

 

 

 

Autor: Rudolf Mládek | pátek 15.8.2014 9:16 | karma článku: 13,23 | přečteno: 584x
  • Další články autora
  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
Názory a komentáře ukončené.